Förbjud omskärelse på små barn

I DN kan man läsa att många läkare vägrar utföra omskärelse av unga pojkar. Utan tvekan tycker jag det är helt rätt att vägra och jag hoppas läkare visar prov på etik och integritet och inte utför dessa övergrepp.

Som andra bestående ingrepp (ex. tatueringar) borde det vara en 15-års gräns för omskärelse tycker jag. Förutom att det är mycket smärtsamt för barnet är det också en grov kränkning mot individen. Jag blev till exempel döpt som barn men är idag ateist. Om jag blivit omskuren hade mina föräldrars religion funnits fysiskt inpräntad i mig och det skulle jag må mycket dåligt av. Människor har alltså en rätt till sin tro men ingen rätt att tvinga på sin omgivning sin tro. Att föräldrar tvingar in barnen i tron är illa nog men att de också ska göra fysiska ingrepp är sjukt.

Det finns en bevisad nedsatt funktion av penis efter stympning och det är också det som är poängen. Syftet redan från början var alltså att sänka mäns frestelse och förminska nöjet av onani precis samma sak som vi ser vid könsstympning av flickor. Att plocka bort klitoris handlar bara om att kontrollera kvinnornas sexualitet. Förr i tiden trodde man seriöst på att man blev både blind och sinnessjuk av onani.

Kommentarer
Postat av: Alexander

Efter otaliga "tester" vet vi nu att man inte blir blind...



;P

2010-06-07 @ 12:56:54
URL: http://alexanderism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0